EĞİTİMİN ADI
Üst Düzey Yöneticiler İçin Liderlik Eğitimi
EĞİTİMİN AMACI
Üst düzey yöneticilerin yönetsel düşünme ve uygulama kapasitelerini geliştirmeye katkıda bulunmaktır. Bunun için izlenilecek eğitim yöntemi, teorik olarak konuların ele alınmasının yanında, işletmenin içinde bulunduğu sektörü sorular ışığında değerlendirerek üst yönetimin yetki ve sorumluluk alanına giren sorunların belirlenmesi ve çözümlerin üretilmesine yönelik fikirler geliştirmek olacaktır.
Üst yönetim, işletmenin bütününü ilgilendiren konulara “genel bakışı” geliştirmekle yükümlüdür. Bu genel bakışı “detaylandırarak” işletmenin orta ve alt düzeylerine indirgemek diğer yöneticilerin yetki ve sorumluluğundadır. Bu doğrultuda düşünüldüğünde, üst yönetimin yapması gerekenler şöyle sıralanabilir:
(i) İşletmenin değişen çevre şartlarına uyumunu yönetecek ve bunun da ötesine giderek avantajlı rekabetçi bir konum elde etmesini sağlayacak dönüşümcü bir liderlik sergilemek ve bunun için değişimi yönetmek;
(ii) İşletmeye yön duygusu ve rekabet avantajı kazandıracak stratejik bir bakış tasarlamak ve bunun uygulamaya geçmesini sağlayacak yöntemler geliştirmek;
(iii) Çalışanları kurumsal amaçlar ve hedefler doğrultusunda motive edecek çeşitli stratejiler geliştirmek;
(iv) Kurumsal performansı artıracak ve değerlendirecek sistemler geliştirmek ve bunlara işlerlik kazandırmak;
Bütün bunların etkin olarak yapılabilmesi için kurumsal düzeyde güven ortamı oluşturmak ve bilgi yönetimini sağlamak.
EĞİTİM İÇERİĞİ
1. Dönüştürücü Liderlik ve Değişim Yönetimi
Çevre koşullarındaki köklü ve hızlı değişimlere paralel olarak kurumsal değişimi yönetmek önemli bir yönetsel sorumluluktur. Bu sorumluluk sadece çalışanlara yön göstermeyi değil, kurumsal yapı ve süreçleri dönüştürmeyi de gerektirmektedir. Değişimi yönetmek ise pürüzsüz ve kolay bir iş değildir. Bir süreç yönetimi gerektiren kurumsal değişime süreklilik kazandırabilmek ise, buna uygun örgütsel yapı ve süreçler geliştirmeyi gerektirmektedir. Ayrıca, başarılı bir değişimin nasıl yönetilebileceği dönüşümcü liderlik bağlamında ele alınacaktır.
2. Stratejik Düşünme ve Uygulama
Strateji eğitimi üç alt konudan oluşacaktır: stratejik düşünme, strateji geliştirme ve uygulama. Stratejik düşünme konusu ile, bir düşünme tarzı ve düzeyi olarak stratejik düşünmeyi diğer düşünme biçimlerinden farklı kılan yönler ve bu bağlamada nasıl bir zihinsel model ile stratejik fikirler üretilebileceği ele alınacaktır. Strateji geliştirme konusu ile, stratejik düşünmenin nasıl disipline edebileceğini ve bu doğrultuda sistemli/planlı bir biçimde strateji geliştirme yaklaşım ve modelleri tartışmaya açılacaktır. Strateji uygulama konusu ile, kuramsal olarak geliştirilen “şirketin gelecekte nasıl başarılı olabileceğine ilişkin genel fikrin” hayata geçirilmesi sürecinde özen gösterilmesi gereken konulara işaret edecektir.
3. Stratejik Motivasyon Yönetimi
Kurumsal başarı büyük oranda çalışanların etkin motive edilmesi ve doğru davranışlarının ödüllendirilmesine bağlıdır. Genel olarak, çalışanlar arasında düşük motivasyon durumunun olduğu gözlenmektedir. Çalışanların uzun vadede motivasyonlarını yüksek tutacak yönetsel yaklaşım ve sistemlerin geliştirilmesi üst yönetimin temel işlerinden biridir. Buna yönelik çalışmaları, etkili iletişim kanalları ile destekleyerek sağlamanın yolları bu eğitimin konusunu oluşturacaktır.
4. Kurumsal Performans Yönetimi
Sürdürülebilir kurumsal başarının arakasındaki en önemli nedenlerden biri, şüphe yok ki, performans yönetimidir. Kurumların birey ve departman düzeyinde performanslarının değerlendirilmesinin yanında, kurumsal düzeyde de performansı geliştirecek ve değerlendirecek sistemlere ihtiyacı vardır. Bu çerçevede başarıyı artırmak/geliştirmek için, performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesinin nasıl sağlanacağı ele alınacaktır.
5. Güven ve Bilgi Yönetimi
Bir kurumun bütünlüğünü ve üretkenliğini sağlayan farklı çevreler arasında (yöneten-yönetilen, departmanlar arası, işletme ve tedarikçileri/dağıtım kanalları, işletme ve müşterileri) arasında oluşan “güven ve bilgi akışına” bağlı olacaktır. Güven ve bilgi kurumsal kültürün de özünü oluşturur. Yukarıda belirtilen bütün çalışmaların başarıya ulaşması güven ve bilgi yönetimine bağlı olacaktır. Dolayısıyla, liderlik eğitiminin son adımı olarak güven geliştirici ve bilgi üretimi/paylaşımı sağlayıcı çeşitli yöntem ve sistemler ele alınacaktır.
EĞİTİM YERİ
Faveo Danışmanlık Eğitim Salonu
EĞİTİM SÜRESİ
5 Gün (09:30-17:30)
NOT: Eğitim Sonunda Katılımcılara “FAVEO Danışmanlık Katılım Sertifikası” verilecektir.