Breadcrumb oluşturulamadı.

FSPE 11 - Stratejik Markalaşma Eğitimi

EĞİTİMİN ADI  
Stratejik Markalaşma Eğitimi

EĞİTİMİN AMACI
Marka ve Markalaşma Kavramları, Marka Özellikleri, Marka Mimarisi ve Stratejik Marka Konumlandırma hakkında markalaşmaya dair genel bir bakış açısı geliştirmek ve yaşanmış uluslararası vakaların interaktif yaklaşımlı analizleri ile aktarımları pekiştirmek.

EĞİTİM İÇERİĞİ
1. MARKA VE TARİHÇESİ, MARKALAŞMANIN FAYDALARI VE YÖNETİM
İ

  • Marka Kavramı ve Markanın Tarihçesi
  • Klasik Pazarlamaya Göre Marka Kapsamı
  • Çağdaş Pazarlamaya Göre Marka Kapsamı
  • Markalaşmanın Faydaları
  • Ürün ve Marka Arasındaki Farklar
  • Marka Yönetimi Kavramı ve Marka Yönetiminin Dokunuşu

2. MARKA UNSURLARI

  • Marka İsimi ve Marka İsimi Seçme Kriterleri
  • Markalaşmada Renklerin Anlamı ve Etkisi

3. MARKA KİŞİLİKLERİ

  • Samimi Marka Kişiliği
  • Heyecanlı Marka Kişiliği
  • Uzman Marka Kişiliği
  • Sofistike Marka Kişiliği
  • Sert Marka Kişiliği

4. MARKA MİMARİSİ (BRAND ARCHITECTURE)

  • Marka Çeşitlendirmesi
  • Marka Genişlemesi
  • Marka Yayılması
  • Marka Çoklaması
  • Alt Markalama

5. MARKA TERCİHİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

  • Demografik Faktörler
  • Psikolojik Faktörler
  • Sosyal Faktörler

6. MARKANIN KORUMASI

  • Marka Tescil ve Marka Tescilin Sağladığı Faydalar
  • ‘TM’, ‘SM’, ‘R’, İşaretleri ve Anlamları

7. STRATEJİK MARKALAŞMADA MARKA KONUMLANDIRMASI VE ÖNEMİ

8. STRATEJİK MARKALAŞMADA MARKA KONUMLANDIRMASININ SÜREÇLERİ

  • Ürün veya Hizmetin Fiziksel ve Duygusal Özelliklerinin Ortaya Konulması
  • Rakip Markaların Konumlandırmalarının Analizi
  • Hedef Kitlenin Belirlenmesi
  • Belirlenen Hedef Kitlenin Demografik ve Psikografik Analizi
  • Stratejik Markalaşmada Marka Konumlandırma Doğrultusunda Ürün veya Hizmetin Geliştirilmesi
  • Stratejik Markalaşmada Marka Konumlandırma Doğrultusunda Fiyatın Belirlenmesi
  • Stratejik Markalaşmada Marka Konumlandırma Doğrultusunda İsim ve Sloganın Belirlenmesi
  • Stratejik Markalaşmada Marka Konumlandırma Doğrultusunda Logo ve Ambalaj Belirlenmesi
  • Stratejik Markalaşmada Marka Konumlandırma Doğrultusunda Satış Noktalarının Belirlenmesi
  • Stratejik Markalaşmada Marka Konumlandırma Doğrultusunda Marka Mottosunun, Reklam Stratejilerinin, Halkla İlişkiler Çalışmalarının Belirlenmesi
  • Stratejik Markalaşmada Marka Konumlandırma Doğrultusunda Firma Çalışanlarının Marka Konumlandırmasına Uygun Temsil Stratejilerinin Belirlenmesi

9. STRATEJİK MARKALAŞMADA MARKA KONUMLANDIRMASININ TEMELİ OLAN PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAVRAMI

10. KALİTATİF ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

  • Odak Grup Toplantıları
  • Derinlemesine Görüşmeler
  • İkili Görüşmeler
  • Birlikte Alışveriş
  • Ev Ziyaretleri

11. İKİNCİL VERİ KAVRAMI VE İKİNCİL VERİ TOPLAMA

12. ANKETLE VERİ TOPLAMA KAVRAMI, TÜRLERİ

13. TELEFON VE POSTA İLE ANKET KAVRAMLARI, TÜRLERİ

14. GÖZLEM KAVRAMI

15. İNTERAKTİF YAKLAŞIMLI ULUSLARARASI MARKALAŞMA VAKA ANALİZLERİ

 

EĞİTİM SÜRESİ
1 Gün (09:30 – 16:30)

NOT: Eğitim Sonunda Katılımcılara “FAVEO Danışmanlık Katılım Sertifikası” verilecektir.

Teklif Formu